Stichting Openblik

...maakt hartverwarmende, sprookjesachtige projecten die deelnemers en publiek
aanzet tot een ontdekkingsreis door de eigen gevoelswereld

Openblik streeft naar een symbiose van fantasie en werkelijkheid. Sprookjesachtige personages worden afgewisseld met een realistische weerspiegeling van de innerlijke belevingswereld van de mens.

Op basis van gedegen onderzoek en interviews ontwikkelt Openblik theatrale en cultuur-educatieve projecten met een sociaal emotioneel karakter. Openblik werkt in het voortraject met kinderen, jongeren en/of ouderen en zet verschillende kunstdisciplines (theater, vertelling, geluid/muziek, fotografie, film) in als middel om een bepaald thema, gevoel of beleving bij de deelnemers bespreekbaar te maken. De uitspraken, verhalen, beelden en kunstuitingen uit het voortraject naar boven komen, worden verwerkt tot een ervaringstheaterproductie die jong en oud ontroert en inspireert.

Maatwerk

Naast de autonome projecten ontwikkelt Openblik ook projecten op maat om specifieke thematiek op doeltreffende wijze onder de aandacht te brengen.

Organisatie

Stichting Openblik, opgericht in 2006, is een initiatief van Marleen Noordergraaf. Onder haar artistieke leiding worden kunstprojecten ontwikkeld en utgevoerd die als doel hebben de innerlijke belevingswereld van de mens te verbeelden.

Stichting Openblik is een stichting zonder winstoogmerk. De artistiek en zakelijk leiders leggen verantwoording af aan het bestuur.

Nieuwe productie: DÉJAVU

Stichting openblik heeft weer een nieuwe productie: DÉJAVU. In het tijdloze décor van de natuur brengt Openblik Theater met DÉJAVU een ontroerende ode aan onze gekoesterde herinneringen. Een verrassende theatrale beleving. Een intiem, uniek cadeau voor iedere bezoeker.

Openblik Methode bedrijfstrainingen

Marleen Noordergraaf biedt onder de naam Openblik Methode gericht op gedragsbewustzijn voor iedereen in een organisatie. De methode zet improvisatietechnieken in om inzicht te geven in het eigen gedrag en het effect ervan op anderen. Kijk voor uitgebreide informatie op www.openblikmethode.nl.

Theater Workshops met een knipoog naar het leven!

Openblik theater biedt theaterworkshops voor iedereen die eens wil kennismaken met inprovisatietheater en theaterspeloefeningen. Als bedrijfsuitje, familiedag of gewoon zomaar met een groepje vrienden. De workshops zijn laagdrempelig en geschikt voor iedereen. Ook als je nooit eerder iets met theater hebt gedaan. Kijk voor meer informatie en aanmelden op onze workshopsite www.openbliktheater.nl.